Firmy

Uchwała krajobrazowa, a reklama outdoorowa w Polsce

Uchwała krajobrazowa to akt prawny, który pozwala gminom na regulowanie zasad dotyczących umieszczania i powstawania w konkretnych obszarach reklam i szyldów, ogrodzeń oraz obiektów małej architektury. Chociaż postanowienia i zapisy ustawy krajobrazowej są jednakowe dla całej Polski, to o tym jak będzie wyglądała przestrzeń publiczna decyduje zarząd gminy, który tworzy odrębne postanowienia dla obszaru, którym zarządza. Inne więc zasady mogą panować w Warszawie, inne we Wrocławiu, a jeszcze inne w Zakopanem. W odniesieniu do reklamy outdoorowej, uchwała krajobrazowa reguluje:

  • Gabaryty szyldów i nośników reklamowych
  • Zasady i warunki umieszczania reklam na budynkach
  • Jakość i rodzaj materiałów z jakich może być wykonana reklama zewnętrzna

Jaki jest wpływ uchwały krajobrazowej na reklamę zewnętrzną?

Jak możemy przeczytać we wpisie specjalistów zajmujących się reklamą outdoorową na co dzień https://www.znajdzreklame.pl/blogreklama-zewnetrzna-outdoor/wplyw-uchwal-krajobrazowych-na-reklame-ooh-w-polsce/, uchwała krajobrazowa pełni „funkcję ochronną przestrzeni publicznej przed jej nadmiernym „zaśmiecaniem” niespójnymi ze sobą obiektami małej architektury oraz wszechobecnymi, uciążliwymi szyldami i banerami.” I trzeba przyznać, że w wielu miastach w kraju są rejony, w których szyldy i reklamy niemalże zachodzą na siebie, a w efekcie ciężko mówić o jakiejkolwiek promocji firmy czy przedsiębiorstwa, bo ciężko znaleźć cokolwiek, na czym ludzkie oko mogłoby zatrzymać się na dłużej. Uchwała, jest jednak pewnego rodzaju ograniczeniem dla firm chcących korzystać z promocji marki na mieście z uwagi na to, że przez wprowadzone ograniczenia zmniejsza się ilość miejsc do umieszczenia bilboardu, tablicy reklamowej czy szyldu, który ułatwia nawigację turystom i innym osobom zainteresowanym. Dodatkowo w każdym mieście wprowadzone standardy mogą się od siebie znacząco różnić nie tylko pod kątem umieszczania reklam, ale także materiałów z jakich dany nośnik miałby zostać wykonany. To niekiedy może okazać się bardziej czasochłonne dla danego przedsiębiorstwa i bardziej kosztowne.

Jak w obliczu ustawy krajobrazowej stworzyć skuteczną reklamę?

Warto pamiętać, że pomimo iż ustawa krajobrazowa nieco komplikuje promocję firm, to nadal możliwe jest skuteczne pozyskiwanie Klientów i docieranie do nowych odbiorców za pomocą nośników reklamy zewnętrznej. W Polsce regulacje wynikające z ustawy krajobrazowej wprowadziły zaledwie 32 miasta, a w tym między innymi Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań i Wrocław. Aby stworzyć reklamę, która będzie skuteczna, umiejscowiona w atrakcyjnym miejscu i zgodna z zasadami obowiązującymi w wybranym mieście, warto skorzystać z usług profesjonalistów. Znajdzreklame.pl to lider w branży reklamy outdoorowej, posiadający największą powierzchnię przestrzeni reklamowej pod wynajem, a także idealny doradca w kwestiach prawnych i marketingowych. Warto wykorzystać doświadczenie firmy i wypromować swój biznes zarówno lokalnie jak i ogólnopolsko.

You may also like

Leave a reply

More in Firmy