Firmy

Czym jest copywriting? Sprawdź, czemu służy, jak dział i dlaczego warto z niego korzystać?

Coraz częściej spotykamy się z pojęciem copywriting. Jednak wielu z nas nie wie z czym się wiąże to zajęcie. Pisanie tekstów w domu wydaje się prostym zadaniem, lecz trzeba zwrócić uwagę na czasochłonność zleceń. Niekiedy uda się napisać bardzo dobrej jakości tekst w krótkim czasie. Jednak większość pisanych zleceń wymaga od nas całkowitego skupienia, poszukiwania informacji. Czasami zdarza się, że napisanie tekstu wysysa z nas energię i mamy problem z dokończeniem pracy.
Napisanie dobrego tekstu wiąże się ze spędzaniem wielu godzin przed komputerem, częstym brakiem motywacji.

W niniejszym artykule postaramy się Wam wyjaśnić co to jest copywriting.

Czym jest copywriting?

Copywriting to proces tworzenia tekstów, które powinny być funkcjonalne i zrozumiałe dla potencjalnych odbiorców. Głównie skupia się na tworzeniu tekstów marketingowych i reklamowych kierowanych bezpośrednio do konsumenta. Pisząc tekst można się pokusić o perswazję, która zachęci czytelnika do skorzystania z oferowanych propozycji.
W zależności od preferencji zleceniodawcy, tekst może zawierać specjalistyczne zwroty dla wybranej tematyki.
Każdy pisany tekst musi być oryginalny.

Kim jest copywriter?

Copywriter jest dość młodym zawodem wykonywanym w Polsce. Są to głównie osoby cechujące się lekkością pisania wyjątkowych tekstów. Copywriter tworzy unikalne teksty i slogany, które wykorzystuje się w celach reklamowych. Ponadto copywriter może przygotowywać scenariusze reklamowe, czy też redakcję tekstów.
Pisane teksty przez copywritera znajdują się nie tylko na stronach internetowych, ale również na ulotkach, plakatach oraz folderach.

Copywriter ma możliwość zarówno pracy w firmie (również zdalnie), a także jako freelancer. Najczęściej są zatrudniani do agencji reklamowych oraz PR – owych.
Nie zawsze jest tak, że będąc copywriterem pracujemy w standardowych godzinach. Bywa tak, że praca to nie tylko 8 godzin siedzenia w biurze czy w domu, ale również spędzanie dodatkowego czasu na szukanie ważnych materiałów czy analizowanie napisanego tekstu.
Będąc copywriterem freelancerem mamy możliwość pogodzenia obowiązków domowych, w tym wychowywanie dzieci, z pracą. Często wolnymi strzelcami w tej dziedzinie są uczniowie i studenci oraz młode matki, którzy szukają dodatkowego zarobku, a nie są związani z firmą, przez co musieliby pracować na etacie.

Ile kosztuje copywriting?

W copywritingu nie ma z góry ustalonej ceny za tekst. Wszystko zależy od rodzaju tekstu, ilości znaków, czasu poświęconego na napisanie, a także doświadczenie i marka autora. Najczęściej stawki cenowe są podawane netto za 1000 zzs (znaków ze spacjami). Wiadomo, że cena za krótki wpis blogowy będzie znacząco się różniła od specjalistycznego tekstu.
Profesjonalni copywriterzy będą mieli wyższe stawki niż ci bez doświadczenia, ale i jakość tekstów też może być różna.

Na rynku pojawiają się też teksty za drobne kwoty (do 10 zł), których autorami są najczęściej nowi copywriterzy lub ci, którzy dopiero zapoznają się z pisaniem tekstów pod zlecenia.

Kto może wykorzystać copywriting?

Copywriting wykorzystywany jest w wielu różnych przedsiębiorstwach, głównie w celach marketingowych. Używany jest zarówno do tekstów wysokiej jakości, jak i tych prostych z zawartymi frazami kluczowymi. Można między nimi wyróżnić teksty na zlecenie, opisy stron i sklepów internetowych, hasła reklamowe, teksty na blog, ulotki, artykuły sponsorowane, a także te które znajdują się na social mediach.
Agencje reklamowe, a także twórcy stron i właściciele sklepów internetowych coraz częściej sięgają po pomoc do copywriterów. Zlecenie odpowiednim osobom napisanie tekstu okazuje się o wiele tańszym i szybszym rozwiązaniem, niż miałaby to zrobić sama osoba zainteresowana.

Zalety copywritingu wykonanego przez agencję.

Korzystając z usług agencji copywritingowej mamy pewność, że zlecone przez nas napisanie tekstu będzie zawsze na takim samym poziomie. Ponadto agencje mają dostępnych copywriterów przez cały czas – Twój tekst zostanie napisany wtedy, gdy tego potrzebujesz. Ważnym elementem współpracy z agencją jest to, że dostajesz gwarancję najlepszej i stałej ceny. Dodatkowo masz dłuższy czas na opłacenie faktury.
Agencje copywritingowe posiadają w swoich szeregach wielu autorów, którzy specjalizują się w różnych dziedzinach, także możesz się do nich zwrócić z kilkoma różnymi tematami i zawsze dostaniesz tekst na wysokim poziomie.
Agencja dba również o to by wszelkie formalności takie jak umowa, faktura VAT, czy też przekazanie praw autorskich były zachowane.

Copywriting cieszy się coraz większa popularnością. Jest wykorzystywany w wielu aspektach obecnej technologii. Pracując w tej branży mamy możliwość robić to co nas interesuje.

You may also like

Leave a reply

More in Firmy